Friday, May 8, 2015

Bersalin Anak Pertama (throwback jauh2)

Assalamualaikum.

Dok sakan baca bloggers lain share kisah dieorg bersalin, ter'inspired' pulak nak tulis jugak pasal aku beranak dulu. At least, kalau hana tanya apa2 pasal tu, takdak la aku garu kepala tak ingat nanti kan. Lets start without long introduction shall we. 

23 May 2013 (Sabtu)

Pada tarikh di atas, aku ada pergi wedding one of my close friend dekat Ipoh. Pada tarikh ini juga, satu lagi couple, close friend aku kahwin jugak tapi majlis nye dekat Johor. Aku dah mintak ampun siap2 kata tak dapat pergi sebab takut terbersalin nanti kat sana. (masin mulut aku) 

Nak dijadikan cerita, memang hari khamis tu baru balik Taiping kengkonon nak tunggu hari lah dekat rumah parents aku tu. Sebabkan due date katanye 3 December tau (ada cerita disebalik date ni). Agak2 kalau tak sebab wedding kawan aku tu, lambat lagi aku balik gamaknya. Sebab aku memang takde exact plan nak beranak dekat hospital swasta ke hape, so memang dalam kepala target hospital Taiping which is tak payah nak booking awal. Monthly checkup dekat KK Kangar, nurse situ pon dah bising kenapa x balik kampung lagi. Tapi dia cakap nasib la perjalanan balik Taiping, hospital banyak kiri kanan highway. Teehee..

Semua geng UniMAP yang sempat bergambar haritu
(Nampak tak special seat mak buyung dapat. Terharu + malu tau time ni)
<3 <3 <3

After semua dah pegang, goyang2 perut, (u know who u are :P) kami terus balik, tapi opkos singgah shopping mall dulu. Ini Ipoh kot~! (alasan cliché) Aku ada habit suka berjalan masa pregnant, sebab orang cakap itu tips mudahkan bersalin. Tapi ada beza sikit masa jalan2 window shopping (+ beli baju baby) dekat AEON Ipoh ni. Jalan sikit semput, jalan sikit semput. Sejenis semput yang perut ko rasa senak jugak. Berapa kali dah terpaksa duduk kejap nak hilangkan penat tu. Tapi tak pikir apa pon time tu sebab due date lagi 'seminggu', lambat lagii kannn. (fikiran seorang Fikha yang first timer)



Sampai rumah petang tu, emak jamu makan durian pulak. Huish, berulas2 aku makan. Malam tu dalam pukul 10, aku rasa tak selesa dekat perut. Dok pikir salah makan je time tu. Belasah lauk kenduri, durian lagi. Ajak suami tidur awal. Terdengar abah tanya 'Eh, nak tidur dah?' Pelik kami masuk tidur awal agaknya. Cepat jugak lah aku lena malam tu.

-to be continued-


No comments:

Post a Comment